|
艺术家:日本巴赫学会、铃木雅明
标题:日本巴赫学会、铃木雅明 J.S.巴赫:康塔塔,第53卷
发行年份:2013年
厂牌:BIS
流派:古典
音质:24位-44.1千赫兹FLAC/分轨FLAC
总时长:01:07:28
总大小:756兆字节/380兆字节
网站:专辑预览
曲目单
《在我一切所行的事上》,BWV 97(约翰·塞巴斯蒂安·巴赫)
1. 在我一切所行的事上(合唱)03:59
2. 咏叹调:无论早晚皆无妨碍(男低音)03:20
3. 宣叙调:没有任何事能临到我(男高音)00:33
4. 咏叹调:我信靠祂的恩典(男高音)06:08
5. 宣叙调:祂愿意赦免我的罪(女低音)00:42
6. 咏叹调:我虽晚歇(女低音)02:59
7. 二重唱:若祂已决定(女高音、男低音)03:16
8. 咏叹调:我已将自己交托于祂(女高音)03:23
9. 众赞歌:哦灵魂,愿你如此(合唱)00:57
《主耶稣基督,我向你呼求》,BWV 177(约翰·塞巴斯蒂安·巴赫)
10. 主耶稣基督,我向你呼求(合唱)06:15
11. 咏叹调:主啊,我还要更多祈求(女低音)05:35
12. 咏叹调:求你使我从心底(女高音)05:48
13. 咏叹调:让我不因任何欲望或恐惧远离你(男高音)04:20
14. 众赞歌:我身处争战与对抗之中(合唱)01:16
《救恩临到我们这里》,BWV 9(约翰·塞巴斯蒂安·巴赫)
15. 救恩临到我们这里(合唱)04:40
16. 宣叙调:神赐给我们一条律法(男低音)01:09
17. 咏叹调:我们已深陷深渊(男高音)04:01
18. 宣叙调:但律法必须被成全(男低音)01:15
19. 二重唱:主啊,你看我们没有善行(女高音、女低音)05:09
20. 宣叙调:当我们从律法中认识罪(男低音)01:21
21. 众赞歌:看似祂不愿(合唱)1:22
表演者:
哈娜·布拉吉科娃(女高音)
罗宾·布莱兹(假声男高音)
格尔德·蒂尔克(男高音)
彼得·库伊(男低音)
日本巴赫学会
指挥:铃木雅明
这张唱片中的三首康塔塔创作于18世纪30年代上半叶,此时J.S.巴赫已不再每周创作新康塔塔。在这些后期作品中,巴赫对乐器色彩的偏爱愈发明显,新“情感风格”的元素也崭露头角,其特点包括充满切分音和延留音的抒情旋律,以及主调音乐写作手法。这三首康塔塔均为众赞歌康塔塔,呼应了巴赫在莱比锡的第二年(1724–25年),当时他创作的康塔塔全部基于知名赞美诗。
开篇的《在我一切所行的事上》(BWV 97)采用德国巴洛克诗人保罗·弗莱明的九节诗谱曲,以一首华丽的法国序曲开场:管弦乐以典型的附点节奏奏出庄严缓慢的引子,随后进入活泼的赋格段落,合唱团随之加入。接下来的BWV 177《主耶稣基督,我向你呼求》中,核心是咏叹调《求你使我从心底…》,女高音与狩猎双簧管在此表达了宽恕仇敌的恳切祈祷。作为收尾的BWV 9基于赞美诗《救恩临到我们这里》,该赞美诗至今仍是德国福音教会的重要曲目。其文本与巴赫的谱曲共同有力地传达了“人类藉着信心而非行为得救”的信息。
Artist: Bach Collegium Japan, Masaaki Suzuki
Title: J.S. Bach: Cantatas, Vol. 53
Year Of Release: 2013
Label: BIS
Genre: Classical
Quality: FLAC 24bit-44.1kHz / FLAC (tracks)
Total Time: 01:07:28
Total Size: 756 / 380 Mb
WebSite: Album Preview
Tracklist:
In allen meinen Taten, BWV 97 (Johann Sebastian Bach)
1. In allen meinen Taten (Chorus) 03:59
2. Aria: Nichts ist es spat und fruhe (Bass) 03:20
3. Recitative: Es kann mir nichts geschehen (Tenor) 00:33
4. Aria: Ich traue seiner Gnaden (Tenor) 06:08
5. Recitative: Er wolle meiner Sunden (Alto) 00:42
6. Aria: Leg ich mich spate nieder (Alto) 02:59
7. Duet: Hat er es denn beschlossen (Soprano, Bass) 03:16
8. Aria: Ihm hab ich mich ergeben (Soprano) 03:23
9. Chorale: So sei nun, Seele, deine (Chorus) 00:57
Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 177 (Johann Sebastian Bach)
10. Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ (Chorus) 06:15
11. Aria: Ich bitt noch mehr, o Herre Gott (Alto) 05:35
12. Aria: Verleih, dass ich aus Herzensgrund (Soprano) 05:48
13. Aria: Lass mich kein Lust noch Furcht von dir (Tenor) 04:20
14. Chorale: Ich lieg im Streit und widerstreb (Chorus) 01:16
Es ist das Heil uns kommen her, BWV 9 (Johann Sebastian Bach)
15. Es ist das Heil uns kommen her (Chorus) 04:40
16. Recitative: Gott gab uns ein Gesetz (Bass) 01:09
17. Aria: Wir waren schon zu tief gesunken (Tenor) 04:01
18. Recitative: Doch musste das Gesetz erfullet werden (Bass) 01:15
19. Duet: Herr, du siehst statt guter Werke (Soprano, Alto) 05:09
20. Recitative: Wenn wir die Sund aus dem Gesetz erkennen (Bass) 01:21
21. Chorale: Ob sich's anliess, als wollt er nicht (Chorus) 1:22
Performers:
Hana Blazikova (Soprano)
Robin Blaze (Countertenor)
Gerd Türk (Tenor)
Peter Kooy (Bass)
Bach Collegium Japan
Conductor: Masaaki Suzuki
The three cantatas on this recording come from the first half of the 1730s, by which time J.S. Bach was no longer writing a new cantata every week. In these later works, Bach’s affinity for instrumental colour is coming more clearly to the fore, as are elements of the new ‘empfindsamer Stil’ with its tendency towards expressive melodies rich in syncopations and suspensions, and towards homophonic writing. The three cantatas are also linked in that they are all chorale cantatas, harking back to Bach’s second year in Leipzig (1724–25), when the cantatas that he wrote were each based in their entirety on a well-known hymn. The opening cantata, In allen meinen Taten BWV 97, is a setting of nine strophes from a poem by Paul Fleming, one of the great German baroque poets, and begins with a splendid French overture, in which the orchestra intones a solemn, slow introduction with the typical dotted rhythms, followed by a lively fugal section during which the choir makes its entry. This is followed by BWV 177, Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, which at its centre has the aria Verleih, dass ich aus Herzensgrund… a heartfelt prayer from the soprano and oboe da caccia for the capacity to forgive one’s enemies. The hymn Es ist das Heil uns kommen her, on which the closing BWV 9 is based, remains an important hymn in the German Evangelical Church. The text – and Bach’s setting of it – eloquently conveys the message that it is through faith rather than deeds that mankind may achieve salvation.
|
|